
Virtuaalitodellisuudesta uutta bisnestä perinteisen palstatilan rinnalle
VTT on usean vuoden ajan kehittänyt lisätyn todellisuuden (Augmented Reality,
AR) -teknologiaa, jossa ideana on yhdistää digitaalista informaatiota
käyttäjän näkymään todellisesta maailmasta. Juuri päättyneessä
Tularman-hankkeessaan VTT selvitti, miten lisätystä todellisuudesta voidaan
tehdä uutta bisnestä painetussa mediassa.
Tule kuulemaan VTT:n iltapäiväkahviseminaariin pelikentästä, missä mediatalot
ja muut alan toimijat voivat luoda lisätystä todellisuudesta uutta
liiketoimintaa mahdollisimman laajasti ja yksinkertaisesti. Kerromme, mikä on
AR:sta lisäarvoa etsivän painotuotteen arvoketju ja ansaintalogiikka, mitä
uusia pelureita tarvitaan arvoketjuun ja millainen on mediamyyjän
palvelupaketti.
Seminaari on tarkoitettu mediatalojen, mediatoimistojen, mainostoimistojen,
painotalojen sekä mainostajien ja brandinomistajien edustajille.
Ilmoittautumiset 18.1.2011 mennessä tästä
linkistä
Ohjelma
14.00 Tilaisuuden avaus, teknologiapäällikkö Caj Södergård, VTT
14.10
Kuinka virtuaalimaailma tuodaan osaksi ihmisten arkea – uusia toimintatapoja
ja uutta liiketoimintaa, tutkimusprofessori Charles Woodward, VTT
14.25
Painetun median uudet mahdollisuudet – Tularman-hankkeen tulosten esittely,
erikoistutkijat Sanni Siltanen ja Maiju Aikala, VTT
14.40
Kolmiulotteiset dibitassut heräävät eloon lastenkirjan sivuilla,
toimitusjohtaja Petteri Paasilinna, Kustannusosakeyhtiö Paasilinna
14.50
Virtuaalihuonekalut valtaavat olohuoneet, Henrikki Saraspää tai Jorma Palo,
VividWorks Oy
15.00 Miten tästä eteenpäin? – VTT:n jatkoprojektin
esittely, erikoistutkija Anu Seisto, VTT
15.10 Keskustelua ja
kahvitarjoilu
Tervetuloa!