VTT innostaa kuluttajia kehittämään lähiruokatuotteita Lahelta Hyvää! -tapahtumassa

27.8.2013

 

VTT tutkii Lahdessa, miten kuluttajat saadaan mukaan kehittämään uusia tuotteita yhdessä tuottajien kanssa. Lahelta Hyvää! -lähiruokatapahtumassa selvitetään myös, vaikuttaako lähituottajien tunnettuuden lisääminen kuluttajien valintoihin.

Kuluttajat voivat tutustua lähiruokaan ja sen tuottajiin K-citymarket Paavolan Lahelta Hyvää! -tapahtumassa 3.–5.9.2013 (Kauppakatu 13, Lahti).

Lähiruokamaistiaisten lisäksi kuluttajat ovat tervetulleita osallistumaan uusien tuotteiden kehittämiseen tapahtumapaikalla. Tuotekehitykseen voi osallistua myös tuottajien ja kauppiaan Facebook-sivuilla. Kuluttajat voivat tapahtumassa mm. kertoa, millainen heidän unelmaleipänsä on tai miten he nauttivat kotijuustonsa. He voivat myös ideoida uusia panimotuotteita ja jäätelömakuja. 

Tapahtumassa yleisö voi myös kurkistaa lähileipomoon, -juustolaan ja -panimoon kuvaesittelyiden muodossa.

VTT:n tutkimuksellisena tavoitteena tapahtumassa on kehittää kestävää liiketoimintaa ja erityisesti lähi- ja luomuruuan yhteiskehittämisen mallia, josta sekä asiakkaat, tuottajat ja kauppias voivat hyötyä.

Tapahtumaan osallistuvat muun muassa Nastolan Kotijuusto, Pienpanimo Teerenpeli ja Viipurilainen kotileipomo. Virtuaalimartat ry. on mukana verkon kautta.

Lahelta Hyvää! -tapahtuma on osa Tekesin Green Growth -ohjelman rahoittamaa ja VTT:n koordinoimaa Kestävien markkinoiden rakentaminen -projektia (SHAPE-projekti). Projektin tavoitteena on kehittää yritysten kykyä rakentaa kestäviä markkinoita. Kaksivuotinen hanke päättyy maaliskuussa 2014.

SHAPE-projekti: http://virtual.vtt.fi/virtual/shape/index.htm

Asiakaspalvelu
Sähköpostiinfo@vtt.fi
Puhelin020 722 7070
Avoinna arkisin klo 9.00 - 11.00 ja 12.00 - 15.00