Käyttökokemus ja asiakaskokemus - tie uudistumiseen ja kilpailukykyyn

 

Ux-lähtökuva_250x222.jpg​Käyttökokemus kertoo miltä ihmisestä tuntuu käyttää tuotetta tai palvelua. Asiakaskokemus kattaa kaikki asiakkaan kokemukset ensimmäisestä yhteydenotosta toimitukseen ja huollon ja ylläpidon palveluihin. Huono asiakaskokemus näkyy asiakaspalautteena tai asiakaskatona. Positiivinen asiakaskokemus taas lisää yrityksen kiinnostavuutta, asiakasuskollisuutta ja myyntiä.

VTT kokoaa pk-yrityksille kehityshankkeita ajankohtaisista teemoista. Tee käyttö- ja asiakaskokemuksesta yrityksesi kilpailuetu yhteistyössä samoista kehityshaasteista kiinnostuneiden yritysten ja VTT:n asiantuntijoiden kanssa.

Positiivisen asiakaskokemuksen rakentaminen

  • Mitä uutta asiakaskokemukseen panostaminen tuo liiketoimintaan?
  • Miten erottautua markkinoilla asiakaskokemuksen avulla?
  • Onko asiakas aina oikeassa?

Käyttökokemukseen keskittymällä parempia tuotteita ja uusia tuoteideoita

  • Miten tehdä hyvistä tuotteista vielä parempia?
  • Miten tunnistaa kriittisiä asiakastarpeita ohjaamaan tuotekehitystä?
  • Miten herättää markkinoilla positiivista huomiota?

Positiivinen asiakaskokemus omaa toimintaa kehittämällä

  • Millaista kokemusta asiakkaat odottavat?
  • Miten yritysten välisiä palveluita suunnitellaan asiakaskokemus lähtökohtana?
  • Miten tarjotaan yhtenäinen asiakaskokemus kaikessa toiminnassa?
 

 

Aihealueesta pidettiin työpaja Espoossa 2.12.2015. Työpajan esitysten kalvot löydät täältä.

 

Jos haluat tietää miten yrityksesi voisi kehittää käyttö- ja asiakaskokemusta, ota yhteyttä Eija Kaasinen, puh. +358 40 557 1005, eija.kaasinen@vtt.fi

 
Asiakaspalvelu
Sähköpostiinfo@vtt.fi
Puhelin020 722 7070
Avoinna arkisin klo 9.00 - 11.00 ja 12.00 - 15.00