KELO – Kempin logistiikkakonsepti

 

Asiakas: Kemppi Oy
Referenssi Kemppi Oy

 HAASTE

Aasian jakeluverkoston kehittäminen

 RATKAISU

Kansainvälisen partneriverkoston kehittäminen asiakaslähtöisesti

 HYÖTY
  • Teema 1: Arvoverkostoanalyysi
    Arvoverkostoanalyysi tehtiin eri jakelukanavien osalta segmenteittäin. Asiakasymmärryksen lisääminen oli keskeisessä roolissa, kun tavoitteena oli kehittää asiakaslähtöinen logistiikkakonsepti.
  • Teema 2: Partneriverkostoanalyysi
    Partneriverkoston analyysi ja konseptointi. Globaalin jakelujärjestelmän osaksi tarvitaan monenlaisia yhteistyökumppaneita.   
  • Teema 3: Logistiikkaratkaisuiden analyysi ja konseptointi
    Logistiikkaratkaisut kiteytyivät pitkälti tuotantolaitosten, logistiikkakeskusten, läpivirtausterminaalien ja muiden varastojen sijaintikysymyksiin. Erilaisten toteutusvaihtoehtojen hyödyt ja haitat arvioitiin ja otettiin huomioon.
  • Teema 4: Tietotekniikkaratkaisut
    Tietotekniikkaratkaisut ovat kriittinen tekijä globaalin kilpailun voittamiseksi. Logistinen fyysinen järjestelmä vaatii toimiakseen vahvaa reaaliaikaista tietotekniikkaa, jolloin Internet-pohjaiset sovellutukset ovat avainasemassa.
Asiakaspalvelu
Sähköpostiinfo@vtt.fi
Puhelin020 722 7070
Avoinna arkisin klo 9.00 - 11.00 ja 12.00 - 15.00