Sign In

Kevyiden ajoneuvojen testitila

 

Tarjoamme kattavat tutkimustilat kevyiden ajoneuvojen päästöjen, energiankulutuksen ja polttoainetaloudenmittaamiseen. Testitila voidaan jäähdyttää aina -30 °C:n lämpötilaan. Yksirullaisen AC/DC-dynamometrimme maksimi ajonopeus on 160 km/h ja -tehoabsorptio 100 kW, ja se voi simuloida jopa 2 500 kg:n painoisten ajoneuvojen inertiaa.

Nopeat ja monikanavaiset mittalaitteemme mahdollistavat myös sähkö- ja plug-in-hybridiajoneuvojen mittaukset. Käytössämme on useaa eri latausstandardia tukevapikalaturi (36 kW) akkujen nopeaa latausta varten. Pakokaasupäästöjen analysoinnissa käytämme tavanomaista vaihtelevan laimennussuhteen CVS-laimennusta ja näytteen keräystä pusseihin, mutta voimme suorittaa myös ns. modaalianalyyseja jatkuvatoimisesti suoraan näytelinjasta.

Pystymme määrittämään useita sääntelemättömiä päästölajeja esim. märkäkemiallisen näytteenoton ja kromatografia-analyysien avulla tai suoraan näytekaasusta FTIR-instrumentilla. Valikoimaamme kuuluvat myös hiukkasmassa- (PM) ja lukumäärämittaukset (CPC) sekä kokoluokitus sähköisellä alipaineimpaktorilla (ELPI).

Meillä on myös EU:n akkreditointi tyyppihyväksyntätestien suorittamiseen.

Pystymme määrittämään useita sääntelemättömiä päästölajeja esim. märkäkemiallisen näytteenoton ja kromatografia-analyysien avulla tai suoraan näytekaasusta FTIR-instrumentilla. Valikoimaamme kuuluvat myös hiukkasmassa- (PM) ja lukumäärämittaukset (CPC) sekä kokoluokitus sähköisellä alipaineimpaktorilla (ELPI).

AVL AMA i60 -analyysilaitteemme pystyy mittaamaan uusimpien ja puhtaimpienkin EURO 6 -autojen päästöt. Pystymme myös havaitsemaan useita sääntelemättömiä päästölajeja esim. märkäkemiallisen näytteenoton ja kromatografia-analyysien avulla tai suoraan näytelinjasta FTIR-instrumentilla.

Valikoimaamme kuuluvat myös hiukkasmassa- (TPM) ja lukumäärämittaukset (CPC) sekä kokoluokitus sähköisellä alipaineimpaktorilla (ELPI).

​Uudet akkuteknologian kehitystilamme on rakennettu vuosina 2012–2013.

Tiloissa voidaan testata erilaisissa ympäristöissä ja kuormitusolosuhteissa kaikkea yksittäisistä kennoista aina moduuleihin ja täysikokoisiin akkujärjestelmiin. Lue lisää akkujen testaustiloista täältä.

Ota yhteyttä